<<< Tilbage

ImpalaTræf i Nyborg d. 2 og 3 Juli 2016.

Dette års Impalatræf i Nyborg d.2 og 3 Juli blev en super god oplevelse at huske tilbage på. Vel ankommet til Nyborg Havn fandt de sejlende gæster hurtigt sin plads ved siden af de andre Impala 27 både der der lå klar ved broen, hvor vi samledes til Impalatræf.
Hen over lørdagen dukkede de sidste deltagere op, både de sejlende, og de der havde valgt et firhjulet transportmiddel til Nyborg. Nogle på grund af afstanden fra Nyborg eller andre gode grunde. Omkring kl 16 lørdag var alle så dukket op, og vi kunne starte op på vort Impalatræf 2016 med alle de forventede deltagere. På denne måde var vores Impalatræf således i fuld gang. Der var også lige tid til at fejre fremmødet med en "Anlieger" der slukkede den værste tørst.

Hen over eftermiddagen sørgede Peder for at vi gik en tur op gennem Nyborgs hovedgader, op til Nyborg Slot, hvor vi gik en lang tur langs Nyborgs volde, og så på ridderturnering, der foregik på torvet foran rådhuset. Til sidst fandt vi også ølteltet, hvor alle fik lidt væde til den tørre plet der stille og roligt havde dannet sig i halsen. Så gik vi tilbage til havnen for at få en impalasnak, og drøftede det flotte vejr plus impalaerne og hvad vi havde oplevet til søs.
Alt i alt blev lørdag eftermiddag en rigtig hyggelig eftermiddag i Impalaernes tegn.

Så kom aftenen og vi fik efter fik således hurtigt gang i grillen der blev fyret godt op for at give varme til de mange grill bøffer, og al den anden mad der blev serveret foran Nyborg Sejlforenings klubhus med udsigt over hele Nyborg Marina. Vi fik masser af mad, god plads ved grillen, hyppig udskænkning af klub-øl og vin, masser af forfriskninger og hygge i og omkring de små hyggelige lokaler.

Vi vil her benytte lejligheden til at takke Jan, Helle og Frede for det fine arrangement.

I løbet af aftenen fik vi virkelig snakket rigtig meget Impalasnak, og fik debatteret og vendt de mange Impala tips og tricks, der er en hemmelighed for de fleste, og som rigtig mange medlemmer kan få glæde af.

Derudover hyggede vi os med maden og diverse small talk, krydret med nogle flere forfriskninger.

Deltagere:
Peder Andersen DEN 33,
Anker Winther Impala 30 DEN 31

Vi takker meget for det store fremmøde til dette års Impala SommerTræf i Nyborg

Hen på de små timer fandt vi vores respektive Impalaer og tørnede ind og måtte erkende at selv en gæv Impala-sejler kan køre træt ud på de små timer.

Søndag formiddag var der igen morgenmad i klubhuset, og havnehygge til midt på dagen. De sidste tog også lige en tur op i Dyrehavemøllen. Alle var tilfredse med Nyborg og dens hyggelige atmosfære, indtil vi afsluttede dette års succesfulde Impala Sommertræf i Nyborg.

Alle vil endnu engang benytte lejligheden til at takke arrangørerne for det fine Sommertræf.

Peder Andersen (DEN33 Monica)